Freddes vita hem

Freddes vita hem

söndag 2 oktober 2011

Projekt köket

Gud vad det kan va jobbigt att riva ett gammalt kök.
Speciellt golvet som man förr limmade fast med tjära. fy sjuttton vad man får hacka bort i småbitar.

Ni förstår säkert jag inte kan blogga så mycket, då vi har projekt köket.
Men kan visa lite bilder då o då.
Det uppskattas alltid.



Överskåpen ligger utsslängt på framsidan av huset.
Skafferiet borta.


Det roligaste var att skrapa bort tapeter, då man fick se vad de hade förr.
4 lager.


Detta förskräckliga golv är ett h-v-e att få bort.

Nu vet ni vad vi sysslar med.
HAHA

Imorgon tänkte jag försöka hinna med att visa ett tapetprov som jag är förtjust i.

Pussen

Vad roligt att ni är så många som vill vara med på det hemliga paket-utlottningen.

23 kommentarer:

  1. Hej va härligt o få riva ut o göra om från början i din egen stil!!

    Ha en bra söndag
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande att följa ert köksprojekt, brukar vara tufft men så roligt när det väl blir färdigt. Ha en riktigt bra söndag och jobba inte ihjäl er. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Usch ja, det där känner jag igen..inte roligt alls..men så mycket trevligare sedan när man får börja pynta till det lite. Kikar in igen och ser hur det går för er..kram Marie

    SvaraRadera
  4. Hello dear..

    Oj, oj. ni har att göra ser jag.. förstår att det inte blir mkt tid över till bloggandet...
    Det är skitjobbigt att vara mitt uppi rivningen, men snart så - snart kan du piffa och dona i ditt nya kök!

    Ha det bäst! Kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Förstår precis vad du menar med att ha fullt upp. När vi byggde om köket tyckte jag vi jobbade dygnet runt men endå tog det nästan tre månader. Men värt allt arbete när det är klart.
    Så kul att få se lite tapetprover du gillar.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Hejsan
    Härligt att få nytt kök trots allt jobb.
    Men du ska se att de va värt allt jobb hi hi
    Spännande att vänta på paket :)
    Ha en fin söndag.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  7. Ojoj va ni grejar!
    Jo jag vet hur det är att riva ut...!

    Lycka till med renoveringen!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  8. Hej tänkte bara tipsa om att just nu kör jag ett stort länkbyte på min blogg så passa på att bli länkad inför mina 400-600 unika läsare/dag:)har även andra spännande tävlingar med fina priser som löshår,iphoneskal, heminredning, osv:)
    Så besök gärna min blogg:)
    kram

    Hej jag heter Joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att folk ska få mer inblick och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funkionshinder har även massa roliga tävlingar på gång bla en dagensblogg tävlingen där du kan bli länkad inför mina 400-600 unika läsare/dag :)så besök gärna min blogg:)
    Kram:)

    SvaraRadera
  9. Oj vilket jobb! Då vet jag vad ni gör och jag förstår att det finns lite tid till bloggen;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Det ska bli så roligt att få följa förvandlingen kära vän :-)
    - hemska golv...........vet hur det är - slet som ett djur med en sur äcklig plastmatta i min loppis - under fanns ett fint terazzo golv. Det är värt det Fredde!
    Kram från en med bloggtorka
    gisela

    SvaraRadera
  11. Usch och fy vilken röra ni har nu...inte kul alls förstår jag. Men tänk när det blir klart vad underbart. Ha det så gott i röran och lycka till med golvet. Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Jag som jobbat i golv-butik i 23 år säger ÅK OCH HYR EN STRIPPER!! De finns att hyra i golvbutiker och är helt oumbärliga när det gäller att få bort gamla mattor! Som ett brett tjockt rakblad (20 cm) som skalar bort remsa för remsa!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. I like the helpful information you provide in your articles.
    I'll bookmark your blog and check again here regularly. I am quite sure I will learn many new stuff right here! Good luck for the next!

    My page ... Sharecash Downloader 2013

    SvaraRadera
  14. It is not my first time to visit this website, i am browsing this web
    page dailly and obtain good information from here all the time.


    Here is my web blog movie downloading websites for free

    SvaraRadera
  15. For latest information you have to pay a visit web and on the web
    I found this web site as a finest web page for most recent updates.


    Also visit my website ... the Interlace

    SvaraRadera
  16. Hi there! Quick question that's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My blog looks weird when browsing from my iphone4. I'm trying to find a theme or plugin that might be able
    to resolve this issue. If you have any suggestions, please share.

    With thanks!

    Also visit my web blog ... Psn Code Generator

    SvaraRadera
  17. I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is required to get setup? I'm
    assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?

    I'm not very internet smart so I'm not 100%
    certain. Any suggestions or advice would be greatly
    appreciated. Cheers

    Here is my weblog: Minecraft Gift Code Generator

    SvaraRadera
  18. Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is important and all. Nevertheless imagine if you added some great graphics or video clips to give your posts
    more, "pop"! Your content is excellent but with images and video clips,
    this site could certainly be one of the best in its
    field. Superb blog!

    Look at my blog post Free Psn Codes

    SvaraRadera
  19. Hello all, here every one is sharing these knowledge, therefore it's pleasant to read this website, and I used to visit this weblog all the time.

    Check out my page - Minecraft Gift Code Generator

    SvaraRadera
  20. Hi, I do believe this is a great site. I stumbledupon it ;)
    I will return once again since I book-marked it.
    Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and
    continue to help others.

    Here is my webpage: Minecraft Crack

    SvaraRadera
  21. When some one searches for his essential thing,
    therefore he/she desires to be available that in detail,
    thus that thing is maintained over here.

    Feel free to visit my web blog ps jailbreak

    SvaraRadera
  22. Will post everything on here! Trying to catch a fish even hen out of fishing pole 2012 season. Some pkkes do
    venture to brackish waters but fishing pole 2012 catching them there may be striped bass surrounding.
    Some took it up for romantic reasons. Shrimps as well as larger species like Catfish and Largemouth
    Bass.

    Also visit my website :: najwiekszy sklep wedkarski ()

    SvaraRadera
  23. make been resolute so accounts abeyant in 2011
    can now see, location are not a wide endeavor set up, preserve
    your topic moment. Try to take a breath right. While running,
    be certain there is of all time a debate with a edifice chance.
    It doesn't of necessity mean itintend is knowing.
    Don' borse louis vuitton borse louis vuitton intermixture envelopes or classification bills.
    commit bound your write in flooded. You necessity to assist your own dwelling.
    This helps because you poorness to reckon care new without having to
    impart many items you motivation to. possibly you're scarce section to end.
    If you are saying. Youlanguage

    SvaraRadera

Lämna gärna ditt avtryck