Freddes vita hem

Freddes vita hem

onsdag 8 februari 2012

Ek men i lagom

Under julens lediga tider var jag & gubben på REA och fyndade matbord med tillhörande stolar.
Först för någon vecka sedan vi fick hem detta efterlängtade matbord.
Det är i Ek och tyckte det behövde bryta av lite med det vita. Väggarna kommer bli vita med tiden.

Vad jag gjorde är att flytta ut IKEAs billy till ett annat rum och släpade in det grå skåpet som tidigare stod i "my white room".
Snyggt blev det. Fast dock är tapeterna inte det finaste, men det blir nya till sommaren.

Satte mig ner och sydde ihop 3 löpare av ett underbart fint tyg som är vårens mode på Stoff&stil.


Dock måste jag sy 2 till framöver så det ska sitta 5 stolar på var sida om bordet.
Nu är det bara 3.
I månadslutet kommer en  vit skänk hem som tidigare tillhört min farmor, som farfar hade snickrat själv på 60-talet.
Den ska stå i rummet, så då blir det lite om-möblering.


Pussen

9 kommentarer:

  1. Jag handlar också på Stoff o stil, gillar deras tyger och man hittar alltid något, inte så dyrt heller.
    Kul att få ett skåp som din farfar gjort, det är nåt speciellt med det som går i släkten.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Halloj Fredde!!
    Kul att höra av dej igen:)men ser att jag missat några inlägg hi hi
    Fint med nya bordet och snygga dukar du gjort.
    Ha en fin fin kväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  3. Blev glad när jag såg att du gjort inlägg som ploppade upp i min blogglista=)

    Snyggt bord och stolar och så trevligt att kunna duka för många. Fint med löparna också!

    Ha en fin kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Hejsan vännen!

    Vad härligt med ett stort bord!

    Önskar att jag vore lite mer händig så att jag kunde sy mina egna gardiner och dukar.. men, men.. när man INTE är det så är det tur att det finns färdigsydda att köpa!
    kramen Jenny

    SvaraRadera
  5. Snyggt bord o vackert pyntat as well;)
    Ha en härlig helg, Fredde <3
    Kram fia

    SvaraRadera
  6. Så fint ni fixat.
    Ha nu en fin fin helg. Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Snyggt...Och jag tyckte inte tapeten var så illa.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Så fint du fixar och donar! Hoppas du visar skänken som din farfar snickrat. Ni är ena riktiga hantverkare i din släkt! Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Hej igen! Kikar bara in för att önska dig och gubben en trevlig fredag och helg!! Kramar Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna ditt avtryck