Freddes vita hem

Freddes vita hem

torsdag 19 maj 2011

I behov av en säng

Detta rum jag sitter ofta i kallar vi "shabbiroom", här hade jag pyssel och annat gott, men det blev för rörigt så jag flyttade ner pysselrummet till källaren som ska inredas för pysselroom.

Detta fula trista rum får man ingen ordning på.

Vi har bestämt att göra detta rum till litet "white room"

Just säng, vet inte vad jag ska ha för säng. det ska vara en säng som mäter 90 cm i bredd.

Det är gavel/stomme som jag tänker på. Den får inte vara för dyr heller.

Trä, vit, svart, metall, nyproducerat-IKEA.

Mina tankar och idér går på en metallsäng som är vitmålad  eller HEMNES vita säng från IKEA

Vad har ni för förslag?.
Det var en som tipsade om en gammal dörr, men den får avvakta till sista stund.
Är mer lutad åt "sjukhussäng" Om någon känner till?
Lånad bild från google

Ge mig förslag.

I rummet finns just nu en vitmålad pinnstol, emma stol, vitt pelarbord, vita vitrinskåpet som ni såg i tidigare inlägg som kommer att stanna kvar ett bra tag, stort skåp som är grått, ska målas vitt.

gud vad rörigt, men snart så blir det stil i rummet
Det är på andra sidan rummet.


 In i rummet kommer ytterligare en pinnstol och in kommer min farmors gamla vita gungstol och någon/några hyllor.



Sitter just nu med morgonkaffet och drömmer mig bort hur rummet kommer bli.


Pussen

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade din blogg för någon vecka sedan.Tittade åter in och såg att du behövde tips på sänggavel. Varför inte ta en gammal spegeldörr eller en gammal grånad port som har suttit på någon lada. Tror det skulle bli snyggt.
    Kommer att titta in fler gånger för att se dina projekt och hämta inspiration.
    Lycka till

    SvaraRadera
  2. har en vit säng på 90 cm hos mina fld men de ska sälja den.. men frågan är om du är intresserad av den men den är inte typ scabby men gammalt för 18 år sen.. hihi..

    SvaraRadera
  3. Vet bara vart det finns gavlar till en gammal metallsäng, och det är säkert krångligt att göra nya sidor. Tycker Ikeas dagbädd i vit metall är fin! Ha en fin dag, här har regnet öst ner hela morgonen, men nu tittar solen fram mellan molnen en sekund!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. God middag! :-)
    Jag hade behållt skåpet i den gråa färgen - det passar fint med vitt - har faktiskt ett nästan likadant i mitt mormors-rum i samma färg - bland allt det vita
    Min dotter gjorde en sänggavel precis som man gör staket i en trädgård - man kan göra det lite v-format o hänga en Kunga-krona på sniskan högst upp God torsdag til dig!

    SvaraRadera
  5. Jag hittade en billig gästsäng på blocket, Tromsnes från Ikea i vit metall, så fin!!
    Den finns inte kvar i sortimentet längre men kolla blocket, där kanske finns nåt snyggt!

    Kram Liza

    SvaraRadera

Lämna gärna ditt avtryck