Freddes vita hem

Freddes vita hem

söndag 19 juni 2011

ett kärt besök

Oväntat men ändå väntat besök av just Anna Mittkrypin .
Just dagen var på topp för mig, en sådan helt underbar dag att jag inte ens brydde om regnet som for ner då o då.
En glädjens dag då jag fick träffa Anna och vad hon kom med som gjorde det lilla extra..
En blomma, inte hade du behövt ge mig en blomma.

Ställde den på min "sybord" som står centralt i hallen.
Den går inte att missa vart jag än kommer ifrån.

Dessutom så sålde jag bra och hoppas jag säljer lika bra idag för solen skiner just nu och det ser ut som om det ska bli sol hela dagen lång.
Jag sålde mitt vita skåp, ni minns den?
Det kändes bra, för det finns inte plats.
Suckar!
Gubben min var på länkarnas loppis och fyndade glas, fat, kakfat, skålar, frukstskålar på fot.
Men inget bord som jag önskar mig till mina pysselarbeten.

Ni som tycker jag är billig med min hantverk som säljes?, Vad är rimligt? Hjälp mig.
Jag säljer gärna ett par vita mormorskängor just på min blogg så småningom, då gäller först till kvarn.

Älskar er alla mina bloggvänner.
Nu dags för frukost och väcka ungarna, barnvakt sedan igår. Öppna garaget och snygga till där.

Pussen

8 kommentarer:

  1. Klart att du skulle ha en blomma =)
    Är så glad över att du tog dig tid att sy ett par kängor till mig.

    Hoppas du säljer bra idag oxå.
    Hela ditt garage är fullt med underbara saker.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!

    Visst är det härligt med vänner på besök, såna som gör att man slipper bekymnra sig över regenet...

    Hoppas att du får ännu en lyckad dag!"
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej hjärtat.. Så härligt att det gick bra för dig, önskar en toppen dag idag med till dig. Jag är usel på att sätta priser. Så många fina fynd mannen verkar ha gjort. Får kanske se dem sen ? Jisses så snyggt det där bordet är. Och blomman är du väl värd....

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Underbart att din loppis gav resultat. Det är ju ändå ett visst jobb med det hela - dina mormorskängor är så söta - skulle vilja beställa ett par i röd-prickigt om du har. Min väninna har en liten loppis som jag som heter just Mormorskängan - skulle vara kul att överraska henne
    kram kära vän - ingen dålig samvete för uteblivna kommentarer - livet är som det är - o bloggandet oxå ;-)
    stora söndagskramen till dig!
    gisela

    SvaraRadera
  5. Tack! Det var jättebra och så som vi ville ha.
    Vigseln var roligast och bäst hihi.
    Lokalen struntade man i efter en stund, huvudsaken var att dukningen var fin :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ouf, prissättning är jättesvårt!

    Ja, båda färgerna på vårat förråd har sin charm, jag håller med! Förhoppningsvis kommer den grå också få sitt slitna utseende med åren!! :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Vilken söt blomma du fått. Och ditt lilla sybord i hallen är helt underbart charmigt. Vilka fina kängor du syr. Kan tänka mig att det är en hel del jobb. 65 kronor kan ju nästan inte ens täcka materialkostnaden. Skulle jag sy sådana skulle jag ta minst 250-300 kronor för ett par. I alla fall om man vill tjäna något på det hela. Syr man bara för att man tycker det är kul är det ju en annan sak. Men du, ta en hundring i alla fall. Det är ju superbilligt ändå. Kram Sonja.

    SvaraRadera
  8. Gör det mestadels för jag tycker det är roligt och få sy. Och få sälja till andra som vill ha något fint och dels en liten bra peng.
    Alltid trevligt och få en liten slant eller mer.

    SvaraRadera

Lämna gärna ditt avtryck