Freddes vita hem

Freddes vita hem

söndag 14 augusti 2011

Svedala bakluckeloppis dagen

Som ni kanske har märkt så har jag ej varit tillgänglig i ett par dagar. Hur kan det komma sig till?
JO nya arbetet. Tiden räckte inte till att sitta vid datorn.
Det var roligt på nya arbetet och kände direkt att här kommer jag trivas, först o främst var det språket.
 Kände mig mycket lätt i kroppen, inte lika tung som det var på tidigare arbetet där jag fick kämpa med använda min dåliga hörsel.
Än så har jag bara jobbat 2 dagar så kan jag känna nu att jag trivs.

Nog om det.
Nu till det roliga jag och min gubbe hade igår. Vi fyllde bilen full i fredagskväll.
Svedala baluckeloppis, något jag aldrig varit eller sålt grejer på.
 Så mycket folk.
Det var roligt och se att det kom folk. Ska jag jämföra mitt garageloppis och bakluckeloppiset så var bakluckeloppiset roligt, då man sålt så bra.
Är kanonnöjd.
Måste visa lite bilder.
Det ni ser är ett välfyllt bord, när det var dags och stänga igen så hade vi 2 tomma kartonger med oss hem.



Snacka om en bra dag trots regnskur som kom sista halvtimmen.
Det är något jag kan tänka mig nästa gång, tror det sker 10 Sept.

Idag ska vi fira en av mina bästa väninnor på sin födelsedag hemma hos oss.
Då hon ville bli uppvaktad hos oss.
Grattis min vän på din dag.

Pussen

11 kommentarer:

  1. Hej Fredde
    Men oj där skulle man nog varit med hi hi va mycke saker .
    Va kul med baklucke loppis ,tänk om dom kunde fixa nått sånt här :)
    Ha de så bäst.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Hejsvejs;)
    Det undrar jag inte på att ni sålde rubbet, det ser ut att ha varit en hel del fina fynd där på bordet! Gick du runt nåt själv o loppade då? Själv har jag varit med på bakluckeloppis på Öland, men jag fyndade en massa hos de andra som sålde:)) Det slutade med att jag gick back iaf..
    Stor kram till dig, kul att du trivs med jobbet <3 / Fia

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt när man lyckas sälja slut på allt. Plånboken mår ännu bättre =)
    Vi rensar för fullt för våran loppis =)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej hjärtat...Men oj så många fina saker ni sålde. Förstår att de blev tomt. Sååå glad att du trivs på ditt nya jobb. Härligt för dig. Var nu rädd om dig och ha de gott...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Kul att det gick så bra för er!!!! Christina

    SvaraRadera
  6. Först & främst: TUSEN TACK RARA DU för ditt underbara inlägg om besöket hos mig... Har varit både bortrest ( host host som du hörde..Blev en del kul shoppat i Ullared hihihi) & tiden har inte räckt till för bloggen förrens nu när jag läste med ett brett smile...

    Så kul att ni blev av med så mycket ( känns lite lättare att hanld nytt när man rensat.. ;0)
    Ha det alldeles underbart!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  7. Med så mycke fint på bordet förstår jag att det samlades mycke folk runt er. Fanns mycke där som gärna fått följa med mig hem.
    Så kul att du trivs på nya jobbet.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Vad kul att du trivs på ditt nya jobb! Det är så viktigt att ha en arbetsplats som man känner att man mår bra av!

    Bakluckeloppisen låter som en succé! Skoj!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  9. Hej min vän!
    Titta in till mig får du en överraskning ;))
    kraaam

    SvaraRadera
  10. vist är det roligt med bakluckeloppis - har varit på gång själv men det blev ett hellsikkes väder och fina bilen tar in vatten vid bakrutan så det blev till att avboka den resan ;-)- hade ju tänkt att bilen skulle vara dragplåster ;-) haha
    kram till dig fredde!

    SvaraRadera

Lämna gärna ditt avtryck