Freddes vita hem

Freddes vita hem

torsdag 8 september 2011

Trista köket

-Har inte vågat visa mitt kök, där jag tillbringar en hel del tid med bak & matlagning.
Vi sitter här inne och äter frukost & middagar.
Trista bruna lilla kök.

Snart finns inte rummet kvar. Bort bort... Ner med allt. Ut till tippen.
Vi ska nämligen renovera.
Äntligen.Det tog lite tid, klart det gör, när vi har renoverat badrum & hallen och bytt ut oljepannan mot CTC- luft/vatten.Vi har varit och kikat lite på olika kök och bestämde oss för IKEA.
Och inredningen blir? VITT med liggande långsmalt kakel.

Hur ser köket ut?
Det nya kan vi inte visa förrän vi är klara, men däremot får ni se lite av det bruna köket.

Lådhurtsen försvinner och ersätts med en "amerikansk" kyl/frys
Matbordet försvinner och det blir en bänk med 2 barstolar.

Långbänk blir det med spishäll.
Vatten i väggen försvinner och dras från golvet istället.
Väggen bredvis spisen får inte ta bort då det är skorsten.
Synd.

Skafferiet ni ser försvinner och det blir lång-bänk med lådhurts


Gubben min säger köket ska bli klart senast slutet av Oktober.
Längtar..
Ni kanske har tips ni vill dela av er?
Tar tacksamt emot.

Pussen

16 kommentarer:

  1. Åh va spännande!
    Köket är ju så kul o göra iordning, man spenderar ju en hel del tid där!
    Låter som om det kommer bli snyggt!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Låter som det kommer bli ursnyggt, går själv och väntar på tid till att åka och köpa kakel (långsmalt liggande, känns igen? ;))sen kan kan jag också våga visa mitt kök. Lycka till! Christina

    SvaraRadera
  3. Det kommer bli riktigt snyggt.
    Smart att ta bort bordet och sätta bänk istället.
    Är ju inte så stort erat kök.

    Synd vi ska ha barn snart för annars hade jag kommit ner och hjälp er =)
    Då hade köket snart varit klart.

    Kommer förbi när det är klart istället och tigger till mig kaffe

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hejsan Fredde!
    Ert kök kommer bli väldigt snyggt. Väldigt svårt att ge dig råd. Men en sak jag kan säga är att ta god tid på er, det är väldigt lätt att komma på saker under resans gång.
    När vi bytte kök lät jag mång rita utan och ge förslag som jag senare tog olika smakbitar ifrån och blev nöjd.
    Lycka till med ert kök, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. fredde - det ska bara bli så kul att följa förvandlingen - hoppas du orkar dokumentera så vi kan hänga med i svängarna
    När det gäller skafferidelen hade jag nog låtit den vara - mysigt med skafferi - djupa hyllor med godsaker i korgar.
    och naturligtvis det vita - det Guddomliga vita :-)
    bamsekramen <3

    SvaraRadera
  6. Det låter som om ni kommer att få ett jättefint kök. Bra att ni tar bort det stora skafferiskåpet. Man har mycket bättre överblick när man har specerierna i lådorna i stället.
    Det ska bli kul att få se hur köket blir när det är klart.
    Fast jag tycker ju inte att det är fult nu heller. Det ser hemtrevligt och mysigt ut.
    Ha en fin kväll! Kram.

    SvaraRadera
  7. Hej hjärtat...Gissa om jag är avis. Tänk att få skapa ett eget kök. Lyckliga ni. Ska bli spännande att se färdiga resultatet sen...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Hejsan Fredde!

    Låter ju underbart att få renovera köket! Blir säkert kanoners.. Lite jobbigt när man är mitt upp i det, men den som väntar på ngt gott...

    Har en award till dig - hos mig.. Välkommen in och hämta den...

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  9. hej Fredde...tack för att du gläds med min vinst från söta Lisas man!hihihi...va d härligt att byta kök!! Vi gjorde det i stugan i fjol men det var ju så pyttepytte men det kom plats det vi mest behövde! Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  10. Alltid kul o se hur bloggare bor. Även om de inte är vitt o stylat helatiden. De kommer ju bli toppen fint

    Ska bli kul o få se mera sen

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Kul att byta köket. Vi bytte för ca 2 år sedan och valde Lidingö från Ikea och ÄLSKAR det.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  12. Ska bli spännande att följa köksprojektet. Tycker det låter som om ni tänkt igenom hur ni vill ha det. Lycka till kram Annika

    SvaraRadera
  13. Köket kommer att bli jättefint! Jag tycker det är så fint med rektangulärt liggande kakel. Vad roligt att få göra om. Min önskan är också att göra om i mitt kök.

    Ha en fin fredag och en skön helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Så roligt att få ett nytt kök där man får välja allt själv! Vårt kök såg ut precis som ert när vi flyttade in, vi gjorde en "snålrenovering" och bytte bara ut skåpsluckorna och bänkskivorna. Drömmen är ju ett splajtans nytt kök någon gång!

    Lycka till och Trevlig Helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Uhhh....så kul, nytt kök ! Vi renovera vårt för 1 år sedan - Helt nytt från grunden - Också IKEA !! Ha en nice helg !

    SvaraRadera
  16. Så KUL att få göra om i köket! Bra också med före och efter-bilder! En väninna som bor i ett 70-talshus och hade en helt HYSTERISK tvättstuga i orange och spygrönt levde med den i 15 år. Nu gjorde de om, och hon glömde att ta före-bilder! Synd, för hon borde haft medalj som stått ut så länge!:)
    Kram Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna ditt avtryck