Freddes vita hem

Freddes vita hem

torsdag 3 november 2011

Det tar sig

Äntligen tar det sig i köket.

Fast man inte hann med kameran så får man fota snällt när det passar.
Så här ser det ut i köket just nu och kaklet ska upp idag.

Månne ej tro jag hinner fota då jag ska in till malmö och få ett mått-sågat barbord.

Ni ser nog en lådhurts som står ensamen mitt på golvet? Där ska barbordet stå.
Gubben min säger att det ska va klart till söndag, förutom typ elkontakt och golvlister.
Spännande.

Vad har jag då hittat på när gubben och andra gubbar varit i pysslat i köket?
Jag var som vanligt i källaren i mitt stora pysselrum och pysslade, om inte det så finns det annat man får snällt göra.

2 nya jul-kuddar till myssoffan
Än ligger de undangömda.
I bakgrunden ser ni det som ska va till Gunillas hemsybutik.



En julklapp till gubbens lillebror & hans fru.
De är "raggarpar"
Tyckte det skulle passa så bra till svågern.


Lovade att ni skulle få se det jag fyndade på Miljögården Outlet i Svedala förra helgen.
Det kommer.
Vill visa det när köket står klart för jag hade tänkt de skulle in i köket.

Ni finns för mig och jag finns för er.

Pussen


20 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blir. Gillar golvet väldigt mycket. Och duktig på att sy är du som få. Härliga kuddar för soffan.
    Ha en fin dag.
    Kram Elzie (som är så glad för radbandet, haha!)

    SvaraRadera
  2. Åh jädrans va fint det blir i köket, och du är då ett riktig proffs på att sy.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Köket kommer att bli snyggt, jag gillar också golvet.
    Men vad duktig du är att sy, soffdynorna är härligt "juliga"

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  4. Vilket snyggt kök ni får =)
    kommer förbi en dag och tigger till mig lite kaffe.

    Ha det så bra
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Åhh va ni får det fint! Härligt att få julfixa i det nya köket sen.
    Du är verkligen superduktig att sy. Nu blev jag inspirerad till att sy lite nya kuddar jag oxå.
    Ha en fin dag och pussa dina småtroll från mig.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Åh så fint du kommer få de Freddan ett kanonkök:)
    Snygga kuddar du sytt.
    Ha en härlig dag
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Men så skönt att det börjar bli klart. Kan tänka mig att det kliar lite i fingrarna att börja inreda!

    Så fiffigt att kunna fixa julklapparna själv!
    Kramen!

    SvaraRadera
  8. Åhh.. himmel vad snyggt köket ser ut att bli.. spännande att få se vad du fyndat på Miljögårdens outlet..Men vilka jättefina kuddar du sytt.. och förkläden..som säkerligen kommer att bli uppskattade..Du är superduktig!!!!
    Stora Kramen
    Anita

    SvaraRadera
  9. Så fint det kommer bli ert kök ;)) Söta julkuddar....kanske jag skulle sy lite idag, är ledig och funderar på vad jag ska göra ;))
    kram kram

    SvaraRadera
  10. Vad fint erat kök blir. Måste kännas såå skönt.
    Och förklädet kommer säkert bli en uppskattad julklapp :).
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. WOW....va snyggt ♥ Grattis till er båda :) Och så mysiga saker du pysslat med. Kram Maria

    SvaraRadera
  12. ...Det va helsike så grannt det blir...Du syr ju så fint också =Avis på dej,hihi...Titta gärna in på min utlottning om du vill vara med Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  13. Vilket kök du får :-) <3
    Så snyggt!
    Vackra kuddar oxå - tänk om jag kunde få ro i min själ så jag fick gjort det jag så gärna vill - men men det kommer säkerligen
    Du får en stor varm torsdagskram från mig

    SvaraRadera
  14. Åååh, så vackert kök! Min dotter (som just köpt sin första lägenhet) tyckte det samma! Hon sa: ååååh!

    Och så härliga saker du pysslat!!! Förklädet skulle ju passa i ert kök, likaväl, iaf enligt gärgerna!

    Kram på dig!

    -Pia-

    SvaraRadera
  15. Så fint det blir!!
    Oj va du är duktig på att sy, kuddarna va superfina!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  16. Du är superbra på sy,ovanligt med en man vid symaskinen,förstår att du hittat DET.Kram lisbeth

    SvaraRadera
  17. Hur stylish som helst--du är en hejare på inredning,Fredde <3 Helt underbart med förklädet, verkligen riktigt 50tals raggarstuk!
    Kram till dig;) /Fia

    SvaraRadera
  18. Hej, blir ju kanonsnyggt i köket! Samma skåpluckor finns hos mig;), ska bli kul och se vad ni valt för kakel. Och jobbar och syr gör du, snyggt! Christina

    SvaraRadera
  19. Hej vännen!
    Börjar så sakteliga ta mig tillbaka till bloggvärlden igen och önskar dig en härlig höstfredag!

    Kram kram

    SvaraRadera
  20. Oj, vad fint det blir, måste kännas bra både med kökets utseende och att det närmar sig slutet? Se till att ladda batterierna när det finns möjlighet:)
    Blir också sugen på att sy en och annan kudde...har ju fått mig en symaskin nu, jipiii.
    Ha nu en bra helg
    Kram Annika

    SvaraRadera

Lämna gärna ditt avtryck