Freddes vita hem

Freddes vita hem

lördag 2 juli 2011

Baka baka liten kaka med kokos på

Uppe med tuppen..
En tidig morgon var det lika bra och sätta igång med litet bak.
Att jag inte kan få någon riktig sovmorgon tycker jag är jobbigt många gånger,
För en gång skull önskar jag mig en sovmorgon.
Sova ut ordentligt. Sova typ 9 timmar är min önskan.

Men en annan önskan blev det litet bak från min sida.
Fram med grejer till baket.


En riktig kletig trögig chokladsmet.
In i ugnen en kvart.


Koka ihop en röra med kokos, sirap & grädde


smeta på smeta på kokostäcke


Skynda ut ur ugnen efter en kvart.


Mums vad gott.
Farligt gott, låt oss ta en extra.
Måste väcka gubben, så vi kan äta frukost.
Inte kakor före maten!
Vad ska man hitta på idag?
Regnets dag.

Pussen

5 kommentarer:

  1. God morgon Freddan
    Du får vara inne o sy o äta kokoskaka hi hi
    Ha de bäst
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Det var en smarrig kauga - och så uppe tidigt - vad är receptet ;-) - jag kommer knappt ur fislådan härhemma - snart är det kaffe här med min älskling och så ska till min loppis o hämta tapeter till dockskåpet - jag vet att jag har några jugendtapeter just till dockskåp någonstans däruppe
    kram kära vän
    gisela

    SvaraRadera
  3. Jaha så du kan baka med du underbara. Här sitter händerna bakfram när det gäller bakning. Guuu så gott de ser ut. Får ta en mysdag med älsklingen och äta av dina delikata kakor idag och senen liten sväng på stan eller en promenad kanske. Ha de så bäst...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Åååå vad gott det ser ut.Ha nu en underbar lördag.Mys och njut.Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Den kakan såg riktigt god ut, jag bara älskar cocos.
    Unna dig en lugn dag med gubben och bara mys, kanske bio eller någon annan trevlig utflykt som passar en regnig dag.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera

Lämna gärna ditt avtryck